PLANURILE IKEA PE PIATA DIN ROMANIA

Am citit puțin mai devreme un articol în Ziarul Financiar despre planurile de expansiune ale IKEA pe piața din România. Dacă vreți să aflați care sunt intențiile retailerului suedez pentru următorii ani, lecturați articolul de mai jos:

”Suedezii nu au găsit un nou pol comercial în România care să genereze vânzări de mobilă şi decoraţiuni de 80-90 milioane de euro, cât este media vânzărilor Ikea în lume.

Magazinul Ikea din zona co­mercială Băneasa din nordul Capitalei, deţinut de gigantul suedez cu acelaşi nume, va rămâne cel puţin până la finalul anului 2014 singura unitate Ikea din România, deşi încă de la intrarea pe piaţa locală compania anunţa că are în plan deschiderea unui al doilea magazin.

În septembrie 2007, la şase luni de la inaugurarea magazinului din Capitală, oficialii Ikea anunţau că sunt în faza de elaborare a planurilor pentru un nou magazin şi că sunt în negocieri pentru achiziţia unui teren unde să fie amplasată noua unitate. Au trecut şase ani de atunci, iar al doilea magazin Ikea din România se află încă în stadiul de proiect.

„Este puţin probabil ca în 2014 să deschidem un nou magazin“, a declarat Cornel Oprişan, retail manager al Ikea România, care menţionează că retailerul este încă în căutarea unui teren pen­tru al doilea magazin.

Spre comparaţie, Ikea are şapte maga­zine în Polonia, ultimul fiind deschis în 2001, şi două în Ungaria, conform site-ului com­paniei. În ultimii ani s-au vehiculat mai multe deschideri de magazine ale Ikea în oraşe precum Cluj sau Iaşi, însă compania nu a confirmat până acum deschiderea unei unităţi în aceste oraşe.

Debutul pe piaţa locală al retailerului părea unul promiţător, astfel încât în primele şase luni de la deschiderea magazinului din Bucureşti Ikea ajunsese deja la vânzări de 40 de milioane de euro, luând circa 4% din piaţa de mobilă, conform datelor de la acea vreme.

Rezultatele au fost neaşteptat de bune chiar şi pentru oficialii companiei, care anunţau că pregătesc deschi­derea unui nou magazin. Avântul de început al suedezilor a fost temperat rapid de re­ducerea puterii de cum­părare şi de bugetele din ce în ce mai mici ale ro­mânilor.

Acţionarii nu pot fi convinşi deocamdată de către echipa locală a Ikea de faptul că în România mai există un al doilea pol comercial (după zona Băneasa din nordul Capitalei) care să genereze nu doar trafic, ci şi vânzări medii anuale de 80-90 de milioane de euro pentru un magazin de mobilă şi decoraţiuni.”

//Preluare: zf.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s